V prvý deň sme sa zoznamovali s Blenderom. Keď sme si osvojili základné ovládacie prvky, začali sme vytvárať pozadie. Stiahli sme si model altánku aj s textúrou a umiestnili ho do projektu. Následne sme vytvorili trávu použitím particle system. Modely stromov a listov na tráve sú stiahnuté a pridané do projektu. Textúru listov sme vytvorili a priradili listom na stromoch.
Vytvorili sme model pavúka modifikovaním sphere. Ďalej sme vytvorili otvory pre oči a ústa. Vložili sme oči - sphere s takým materiálom, aby sa od nich odrážalo svetlo. Následne sme vytvorili a vložili ústnu dutinu do vnútra modelu pavúka. Vymodelovali sme 6 nôh a 2 predné končatiny z cylindra.
Pridali sme pavúkovi chĺpky použitím particle system. Preddefinovali sme si particle settings aj pre verziu pavúka po zmoknutí a vyfúkaní vetrom.
Vytvorili sme paučinu z meshu Circle. Nastavili sme jej fyzikálne správanie látky. Pripevnili sme ju do predvytvorenej scény do rohu altánku.
Vytvorili sme 6 výrazov tváre pomocou Shape Keys.
Vytvorili sme pavúkovi kostru s inverznou kinematikou a vytvorili sme "walking cycle". Vytvorili sme prvú animáciu - príchod pavúka k altánku. Kamera a pavúk sa hýbu po splajne. Popri tom beží pavúkova animácia "walking cycle".
Postupné rozmazanie pozadia - "depth of field", zaostrenie na pavúka a zachytenie "walking cycle" po altánku.
Vymodelovali sme kvapku, ktorú sme nastavili ako tvar particle system dažďa.
Animovali sme deformáciu pavučiny.
Pomocou keyframov sme naanimovali odlepenie pavúka od pavučiny a nastavili mu fyziku, aby spadol na zem.
Zostrihali sme doteraz vyrenderované videá a doplnili zvukové efekty.
Animovali sme let muchy - kamera, ktorá má nastavený panoramatický pohľad, konkrétne Fisheye.
Postupne prestáva pršať a zmoknutý pavúk po vyprovokovaní muchou vylieza opäť na altánok. Zistí, že pavučina je zničená a nahnevaný tká novú pavučinu.
Pavučina je utkaná, pavúk na ňu vojde a znovu započuje muchu. Vzápätí začne fúkať vietor. Pavučina sa rozhýbe a postupne sa odtrháva od altánku. Pavúk padá.
Pavúk je na zemi, pavučina na nňo padá a zachytí ho v tráve. Na záver preletí okolo neho mucha.
Zostrihali sme všetky vyrenderované videá a pridali sme zvukové efekty.