Prihlásený: doc. RNDr. Marián Fecko, PhD.Odhlásiť
English FAQ Výsledky

2-FTF-112 Diferenciálna geometria

Tento predmet mali zapísaní 4 študenti FMFI. K predmetu sa vyjadrili 3 študenti (75% z 4).

Vyjadrenia učiteľov k výsledkom:

Nový komentár

Celkové hodnotenie kvality predmetu.

Priemerná hodnota: 5 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
1 z 5 hviezdičiek 0 0% 1
2 z 5 hviezdičiek 0 0% 2
3 z 5 hviezdičiek 0 0% 3
4 z 5 hviezdičiek 0 0% 4
5 z 5 hviezdičiek 3 100% 5
  • Počet hlasov: 3
  • Priemer: 5.00
  • Medián: 5.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.00
Menej detailov

Ako náročná bola podľa vás preberaná látka?

Priemerná hodnota: 0 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
Nepochopiteľná. 0 0% 2
Nadsadená. 0 0% 1
Akurát. 3 100% 0
Nenáročná. 0 0% -1
Triviálna. 0 0% -2
  • Počet hlasov: 3
  • Priemer: 0.00
  • Medián: 0.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.00
Menej detailov

Bol obsah predmetu pre Vás zaujímavý?

Priemerná hodnota: 4.67 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
1 z 5 hviezdičiek 0 0% 1
2 z 5 hviezdičiek 0 0% 2
3 z 5 hviezdičiek 0 0% 3
4 z 5 hviezdičiek 1 33% 4
5 z 5 hviezdičiek 2 67% 5
  • Počet hlasov: 3
  • Priemer: 4.67
  • Medián: 5.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.58
Menej detailov

Aké bolo množstvo práce vzhľadom na počet kreditov?

Zhodnoťte množstvo domácich úloh, projektov, priebežné písomky, množstvo nového učiva a pod.

Priemerná hodnota: 0.33 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
Totálny zabijak. 0 0% 2
Pomerne veľké. 1 33% 1
Akurát. 2 67% 0
Pomerne malé. 0 0% -1
Aká práca? 0 0% -2
  • Počet hlasov: 3
  • Priemer: 0.33
  • Medián: 0.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.58
Menej detailov

Boli jasne stanovené požiadavky a spôsob hodnotenia predmetu?

Priemerná hodnota: 2 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
Určite áno. 3 100% 2
Skôr áno. 0 0% 1
Skôr nie. 0 0% -1
Určite nie. 0 0% -2
  • Počet hlasov: 3
  • Priemer: 2.00
  • Medián: 2.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.00
Menej detailov

Zhruba akú časť kontaktnej výučby (prednášky, cvičenia a pod.) ste absolvovali?

Priemerná hodnota: 100 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
90-100% 3 100% 100
60-90% 0 0% 75
30-60% 0 0% 45
10-30% 0 0% 20
Menej ako 10%. 0 0% 0
  • Počet hlasov: 3
  • Priemer: 100.00
  • Medián: 100.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.00
Menej detailov

Odporučili by ste tento predmet ostatným študentom?

Priemerná hodnota: 1.67 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
Určite áno 2 67% 2
Skôr áno 1 33% 1
Skôr nie 0 0% -1
Určite nie 0 0% -2
  • Počet hlasov: 3
  • Priemer: 1.67
  • Medián: 2.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.58
Menej detailov

Napíšte Váš názor na tento predmet. Zdôvodnite, prečo by ste ho odporúčali/neodporúčali.

Popíšte, čo by ste navrhli zmeniť v organizácii a obsahu tohto predmetu. Ktorá časť výučby nebola dostatočne pokrytá vhodným študijným materiálom. Môžete uviesť, prečo by ste ho odporúčali/neodporúčali ďalším študentom. K osobnostiam jednotlivých učiteľov sa vyjadrujte výhradne v otázkach venovaných konkrétnym učiteľom.

Komentáre:

Čo k tomuto predmetu povedať - absulútna klasika na teoretickej fyzike. Vedieť to treba, či všetko z toho, to je diskutabilné, ale mne sa aj tie trochu bočné veci páčili.

Mierna výčitka voči tomuto predmetu je taká, že je to predmet počítací, aj čo sa týka teórie. Problém je v tomto trochu taký, že štýlom "najprv definícia a potom počítame ako to dopadne" človek nezíska až taký dobrý nadhľad ako to býva zvykom v typických matematických predmetoch, kde sa argumentácia zakladá viac na logike ako výpočte.

Tiež by neuškodilo viac motivácie na zavádzanie pojmov - a to ako matematickej, tak aj fyzikálnej (hlavne). Hoci nemám žiaden problém s tým, ako sa to robilo, ja ako fyzik vždy chcem vedieť, načo mi daný pojem je a ako riešiť nejakú fyziku pomocou neho - napríklad takej krivosti neviem moc dobre priradiť fyzikálny význam. Ale to je len taká minoritná vec - určite je faktom, že časová dotácia je obmedzená a nedá sa tam proste dať všetko.

Za najväčší nedostatok považujem to, že sa veľakrát nedopočítali veci na prednáške a len sa povedalo, ako to dopadne. Človek si povie, že to nič nie je, ale keď sa vám takých vecí nabalí dvadsať, tak cez skúškové strávite 4 dni len odvodzovaním tých vecí (pokiaľ to teda beriete poctivo "neverím, kým neuvidím!").

No, ono to vyzerá, že samá kritika, ale to je len klam - keď je zlý predmet, človek ani nevie vymenovať, kde boli chyby, lebo to bolo proste celé zle. Tuto sa menujú ľahko - bolo ich málo a keby neboli, predmet je dokonalý.

Zvlášť sa mi páčilo:
- Kohomológie
- Účinok pre pole v bezsúradnicovom tvare
- Kapitola o exteriórnej derivácii
- Cartanove štruktúrne rovnice a Bianchiho a Ricciho identita

Pomerne náročný predmet, ale je nevyhnutným základom pre teoretického fyzika nech sa už bude neskôr špecializovať na čokoľvek.

Oceňujem najmä priebeh cvičení, na ktorých si musí 5 študentov pripraviť príklad a odprezentovať ho. Núti to k pravidelnej príprave na predmet a teda následne aj k pochopeniu

Vzhľadom na množstvo preberanej látky je práce počas semestra pomerne veľa (to nie je kritika, ale len informácie pre budúcich študentov :)), veľa času človek strávi nad ujasňovaním si vecí, preto sa treba k tomuto predmetu už od začiatku stavať zodpovedne. Objasňovaniu pomáha množstvo domácich úloh, ktoré sa zvládnuť dajú, ak k nim človek pristupuje poctivo (teda naozaj obetuje čas a rozmyslí si ich). K organizácia výučby a obsahu je optimalizovaná už dostatočne, nemám žiadne výhrady.


Predchádzajúce hodnotenie

Pozrite si hodnotenie pre obdobie Zima 2015/2016.