2-FTF-112 Diferenciálna geometria
Tento predmet mali zapísaní 4 študenti FMFI. K predmetu sa vyjadrili 3 študenti (75% z 4).
Celkové hodnotenie kvality predmetu.
Priemerná hodnota: 5 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
1 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 1 |
2 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 2 |
3 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 3 |
4 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 4 |
5 z 5 hviezdičiek | 3 | 100% | 5 |
- Počet hlasov: 3
- Priemer: 5.00
- Medián: 5.00
- Smerodajná odchýlka: 0.00
Ako náročná bola podľa vás preberaná látka?
Priemerná hodnota: 0 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
Nepochopiteľná. | 0 | 0% | 2 |
Nadsadená. | 0 | 0% | 1 |
Akurát. | 3 | 100% | 0 |
Nenáročná. | 0 | 0% | -1 |
Triviálna. | 0 | 0% | -2 |
- Počet hlasov: 3
- Priemer: 0.00
- Medián: 0.00
- Smerodajná odchýlka: 0.00
Bol obsah predmetu pre Vás zaujímavý?
Priemerná hodnota: 4.67 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
1 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 1 |
2 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 2 |
3 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 3 |
4 z 5 hviezdičiek | 1 | 33% | 4 |
5 z 5 hviezdičiek | 2 | 67% | 5 |
- Počet hlasov: 3
- Priemer: 4.67
- Medián: 5.00
- Smerodajná odchýlka: 0.58
Aké bolo množstvo práce vzhľadom na počet kreditov?
Zhodnoťte množstvo domácich úloh, projektov, priebežné písomky, množstvo nového učiva a pod.
Priemerná hodnota: 0.33 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
Totálny zabijak. | 0 | 0% | 2 |
Pomerne veľké. | 1 | 33% | 1 |
Akurát. | 2 | 67% | 0 |
Pomerne malé. | 0 | 0% | -1 |
Aká práca? | 0 | 0% | -2 |
- Počet hlasov: 3
- Priemer: 0.33
- Medián: 0.00
- Smerodajná odchýlka: 0.58
Boli jasne stanovené požiadavky a spôsob hodnotenia predmetu?
Priemerná hodnota: 2 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
Určite áno. | 3 | 100% | 2 |
Skôr áno. | 0 | 0% | 1 |
Skôr nie. | 0 | 0% | -1 |
Určite nie. | 0 | 0% | -2 |
- Počet hlasov: 3
- Priemer: 2.00
- Medián: 2.00
- Smerodajná odchýlka: 0.00
Zhruba akú časť kontaktnej výučby (prednášky, cvičenia a pod.) ste absolvovali?
Priemerná hodnota: 100 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
90-100% | 3 | 100% | 100 |
60-90% | 0 | 0% | 75 |
30-60% | 0 | 0% | 45 |
10-30% | 0 | 0% | 20 |
Menej ako 10%. | 0 | 0% | 0 |
- Počet hlasov: 3
- Priemer: 100.00
- Medián: 100.00
- Smerodajná odchýlka: 0.00
Odporučili by ste tento predmet ostatným študentom?
Priemerná hodnota: 1.67 (dokopy 3 hlasy) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
Určite áno | 2 | 67% | 2 |
Skôr áno | 1 | 33% | 1 |
Skôr nie | 0 | 0% | -1 |
Určite nie | 0 | 0% | -2 |
- Počet hlasov: 3
- Priemer: 1.67
- Medián: 2.00
- Smerodajná odchýlka: 0.58
Napíšte Váš názor na tento predmet. Zdôvodnite, prečo by ste ho odporúčali/neodporúčali.
Popíšte, čo by ste navrhli zmeniť v organizácii a obsahu tohto predmetu. Ktorá časť výučby nebola dostatočne pokrytá vhodným študijným materiálom. Môžete uviesť, prečo by ste ho odporúčali/neodporúčali ďalším študentom. K osobnostiam jednotlivých učiteľov sa vyjadrujte výhradne v otázkach venovaných konkrétnym učiteľom.
Čo k tomuto predmetu
povedať - absulútna klasika na teoretickej fyzike. Vedieť to treba, či
všetko z toho, to je diskutabilné, ale mne sa aj tie trochu bočné veci
páčili.
Mierna výčitka voči tomuto predmetu je taká, že je to predmet
počítací, aj čo sa týka teórie. Problém je v tomto trochu taký, že
štýlom "najprv definícia a potom počítame ako to dopadne" človek nezíska
až taký dobrý nadhľad ako to býva zvykom v typických matematických
predmetoch, kde sa argumentácia zakladá viac na logike ako výpočte.
Tiež by neuškodilo viac motivácie na zavádzanie pojmov - a to ako
matematickej, tak aj fyzikálnej (hlavne). Hoci nemám žiaden problém s
tým, ako sa to robilo, ja ako fyzik vždy chcem vedieť, načo mi daný
pojem je a ako riešiť nejakú fyziku pomocou neho - napríklad takej
krivosti neviem moc dobre priradiť fyzikálny význam. Ale to je len taká
minoritná vec - určite je faktom, že časová dotácia je obmedzená a nedá
sa tam proste dať všetko.
Za najväčší nedostatok považujem to, že sa veľakrát nedopočítali
veci na prednáške a len sa povedalo, ako to dopadne. Človek si povie, že
to nič nie je, ale keď sa vám takých vecí nabalí dvadsať, tak cez
skúškové strávite 4 dni len odvodzovaním tých vecí (pokiaľ to teda
beriete poctivo "neverím, kým neuvidím!").
No, ono to vyzerá, že samá kritika, ale to je len klam - keď je zlý
predmet, človek ani nevie vymenovať, kde boli chyby, lebo to bolo proste
celé zle. Tuto sa menujú ľahko - bolo ich málo a keby neboli, predmet
je dokonalý.
Zvlášť sa mi páčilo:
- Kohomológie
- Účinok pre pole v bezsúradnicovom tvare
- Kapitola o exteriórnej derivácii
- Cartanove štruktúrne rovnice a Bianchiho a Ricciho identita
Pomerne náročný predmet, ale je nevyhnutným základom pre teoretického fyzika nech sa už bude neskôr špecializovať na čokoľvek.
Oceňujem najmä priebeh cvičení, na ktorých si musí 5 študentov
pripraviť príklad a odprezentovať ho. Núti to k pravidelnej príprave na
predmet a teda následne aj k pochopeniu
Vzhľadom na množstvo preberanej látky je práce počas semestra pomerne veľa (to nie je kritika, ale len informácie pre budúcich študentov :)), veľa času človek strávi nad ujasňovaním si vecí, preto sa treba k tomuto predmetu už od začiatku stavať zodpovedne. Objasňovaniu pomáha množstvo domácich úloh, ktoré sa zvládnuť dajú, ak k nim človek pristupuje poctivo (teda naozaj obetuje čas a rozmyslí si ich). K organizácia výučby a obsahu je optimalizovaná už dostatočne, nemám žiadne výhrady.
Predchádzajúce hodnotenie
Pozrite si hodnotenie pre obdobie Zima 2015/2016.
Vyjadrenia učiteľov k výsledkom: