Prihlásený: doc. RNDr. Marián Fecko, PhD.Odhlásiť
English FAQ Výsledky

1-FYZ-677/15 Matematická fyzika

Tento predmet malo zapísaných 15 študentov FMFI. K predmetu sa vyjadrilo 9 študentov (60% z 15).

Vyjadrenia učiteľov k výsledkom:

Celkové hodnotenie kvality predmetu.

05101 z 5 hviezdičiek2 z 5 hviezdičiek3 z 5 hviezdičiek4 z 5 hviezdičiek5 z 5 hviezdičiek
NameValue
1 z 5 hviezdičiek0
2 z 5 hviezdičiek1
3 z 5 hviezdičiek0
4 z 5 hviezdičiek1
5 z 5 hviezdičiek7

Priemerná hodnota: 4.56 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
1 z 5 hviezdičiek 0 0% 1
2 z 5 hviezdičiek 1 11% 2
3 z 5 hviezdičiek 0 0% 3
4 z 5 hviezdičiek 1 11% 4
5 z 5 hviezdičiek 7 78% 5
  • Počet hlasov: 9
  • Priemer: 4.56
  • Medián: 5.00
  • Smerodajná odchýlka: 1.01
Menej detailov

Ako náročná bola podľa Teba preberaná látka?

0510Nepochopiteľná.Nadsadená.Akurát.Nenáročná.Triviálna.
NameValue
Nepochopiteľná.0
Nadsadená.0
Akurát.8
Nenáročná.1
Triviálna.0

Priemerná hodnota: -0.11 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
Nepochopiteľná. 0 0% 2
Nadsadená. 0 0% 1
Akurát. 8 89% 0
Nenáročná. 1 11% -1
Triviálna. 0 0% -2
  • Počet hlasov: 9
  • Priemer: -0.11
  • Medián: 0.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.33
Menej detailov

Bol obsah predmetu pre Teba zaujímavý?

05101 z 5 hviezdičiek2 z 5 hviezdičiek3 z 5 hviezdičiek4 z 5 hviezdičiek5 z 5 hviezdičiek
NameValue
1 z 5 hviezdičiek0
2 z 5 hviezdičiek0
3 z 5 hviezdičiek2
4 z 5 hviezdičiek0
5 z 5 hviezdičiek7

Priemerná hodnota: 4.56 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
1 z 5 hviezdičiek 0 0% 1
2 z 5 hviezdičiek 0 0% 2
3 z 5 hviezdičiek 2 22% 3
4 z 5 hviezdičiek 0 0% 4
5 z 5 hviezdičiek 7 78% 5
  • Počet hlasov: 9
  • Priemer: 4.56
  • Medián: 5.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.88
Menej detailov

Aké bolo množstvo práce vzhľadom na počet kreditov?

Zhodnoť množstvo domácich úloh, projektov, priebežné písomky, množstvo nového učiva a pod.

0510Totálny zabijak.Pomerne veľké.Akurát.Pomerne malé.Aká práca?
NameValue
Totálny zabijak.0
Pomerne veľké.1
Akurát.8
Pomerne malé.0
Aká práca?0

Priemerná hodnota: 0.11 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
Totálny zabijak. 0 0% 2
Pomerne veľké. 1 11% 1
Akurát. 8 89% 0
Pomerne malé. 0 0% -1
Aká práca? 0 0% -2
  • Počet hlasov: 9
  • Priemer: 0.11
  • Medián: 0.00
  • Smerodajná odchýlka: 0.33
Menej detailov

Koľko hodín práce si v priemere týždenne venoval tomuto predmetu?

Započítaj čas strávený na prednáškach, cvičeniach, domácich úlohách a prípravu na písomky a skúšky.

0.02.55.0Hodinu a menej.Dve hodiny.Štyri hodiny.Šesť hodín.Osem hodín.Nežijem ničím iným.
NameValue
Hodinu a menej.0
Dve hodiny.1
Štyri hodiny.1
Šesť hodín.5
Osem hodín.0
Nežijem ničím iným.1

Priemerná hodnota: 6.5 (dokopy 8 hlasov) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
Hodinu a menej. 0 0% 1
Dve hodiny. 1 12% 2
Štyri hodiny. 1 12% 4
Šesť hodín. 5 62% 6
Osem hodín. 0 0% 8
Nežijem ničím iným. 1 12% 16
  • Počet hlasov: 8
  • Priemer: 6.50
  • Medián: 6.00
  • Smerodajná odchýlka: 4.11
Menej detailov

Boli jasne stanovené požiadavky a spôsob hodnotenia predmetu?

0510Určite áno.Skôr áno.Skôr nie.Určite nie.
NameValue
Určite áno.7
Skôr áno.1
Skôr nie.0
Určite nie.1

Priemerná hodnota: 1.44 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
Určite áno. 7 78% 2
Skôr áno. 1 11% 1
Skôr nie. 0 0% -1
Určite nie. 1 11% -2
  • Počet hlasov: 9
  • Priemer: 1.44
  • Medián: 2.00
  • Smerodajná odchýlka: 1.33
Menej detailov

Zhruba akú časť kontaktnej výučby (prednášky, on-line prednášky, cvičenia a pod.) si absolvoval/a?

051090-100%60-90%30-60%10-30%Menej ako 10%.
NameValue
90-100%8
60-90%1
30-60%0
10-30%0
Menej ako 10%.0

Priemerná hodnota: 97.22 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov

Možnosť hlasov podiel V
90-100% 8 89% 100
60-90% 1 11% 75
30-60% 0 0% 45
10-30% 0 0% 20
Menej ako 10%. 0 0% 0
  • Počet hlasov: 9
  • Priemer: 97.22
  • Medián: 100.00
  • Smerodajná odchýlka: 8.33
Menej detailov

Pokiaľ bol predmet čiastočne vyučovaný dištančne, ako bola dištančná výučba zvládnutá?

Ak bol predmet dištančnou formou (prípande čiastočne), ako hodnotíš formu a priebeh dištančnej výučby, prístup učiteľov a cvičiacich, a pod.

Komentáre:

Sem napíš slovné vyjadrenie k tomuto predmetu.

Zdôvodni, prípadne doplň svoje hodnotenie vyššie - či už pozitívne, alebo negatívne.

Komentáre:

Občas by sa tomuto predmetu zišlo viac rigoróznosti namiesto zahmlievania. Inak ale veľmi pekný predmet.

Preberané učivo nie je jednoduché a treba si nad neho sadnúť, ale lepšie vysvetlené ho málo kde nájdete, takže koho to zaujíma určite odporúčam.

Veľmi zaujímavý predmet. Po absolvovaní Algebry 1 a 2 som mala k algebre veľmi rezervovaný postoj. Po absolvovaní tohto predmetu sa môj postoj úplne zmenil.

Bála som sa, že bude problém, ak neovládam niektoré veci z algebry. (Algebru 1 a 2 sme absolvovali online a nestálo to za nič = z algebry som mala naozaj len hmlisté vedomosti.) Nie je to taký problém, potrebné sú naozaj len základné vedomosti = zhruba to, čo si každý, kto aspoň absolvoval tie prednášky musel zapamätať.

Každý týždeň sú zadané príklady na cvičenie, (ktoré nie je nevyhnutné si prepočítač). Ale úplne každému odporúčam si ich prepočítavať vždy a všetky. Vďaka tomu je človek nielen v obraze, čo sa preberá, ale aj rozumie tomu, čo sa preberá. Ak niečomu v priebehu prednášok človek nerozumie, je veľmi nemúdre to nechať tak. Osvedčilo sa mi, že najväčší osoh má človek z prednášky, ak príde pripravený = rozumie tomu, čo bolo doteraz.
Tento predmet ma naozaj naučil systematicky pracovať a vybudovať si v tom istú sebadisciplínu.

Jednoznačne odporúčam zapísať. Podľa mňa je to jeden z najdôležitejších a najzaujímavejších predmetov na tomto odbore popri TEM,TEMPU a Kvantovej teórii.
Zíde sa asi každému (hlavne budúcim teoretickým fyzikom), pretože je to jediný predmet na FYZ, kde sa preberajú tenzory, Lieove grupy/algebry a základy diferenciálnej geometrie.
Tiež je treba počítať s tým, že tento predmet je dosť abstraktný (podobne ako lineárna algebra), ale zároveň značne jednoduchšie a zmysluplnejšie prednášaní (na rozdiel od lineárnej algebry a matematickej analýzy), t.j. nedochádza tu k "matematickému znásilneniu" poslucháčov zbytočnosťami a príliš veľkou rigoróznosťou. Popravde som veľmi veľa vecí z lin. algebry pochopil až na tomto predmete :).
Tiež je si treba uvedomiť, že na úspešne absolvovanie/získanie vedomosti je potrebné investovať do toho celkom veľa času, pretože iba tak sa dá tým veciam naozaj porozumieť a aj si z toho niečo odniesť (reálne si vie študent z toho odniesť značne viac, ako z ostatných matematických predmetov na FYZ, čim to asi bude?:).

Cvičenia k predmetu boli super a dosť sa mi páči ich systém. Každý týždeň 5 ľudí odprezentuje 5 príkladov, čo je dosť fajn, lebo to zlepšuje prezentačné schopnosti a je to aj zábavne. Ešte viac motivujúce by bolo, keby sa aj robenie príkladov na cvičenia nejakým spôsobom podieľa na výslednom hodnotení, lebo to pozostáva iba z 2 písomiek.
Písomky k predmetu sú technicky ľahké a overuje sa na nich porozumenie preberanej látke (týmto by sa mohli inšpirovať ostatní prednášajúci a uvedomiť si, že overenie si toho, či študenti rozumejú preberanej látke sa dá aj na technicky jednoduchých príkladoch a nie na nechutnostiach typu Demidovič).

Prednášky boli dosť kvalitné a plné humoru, ale veľmi rýchle.
Mne osobne vyhovuje značne pomalší štýl, lebo pri veľmi veľkej rýchlosti prednášajúceho, ktorá sa blížila k c (viac by mi vyhovovala c/2), nie je jednoduché takto rýchlo spracovávať prednášaný materiál počas prednášky a často sa mi stalo, že som sa prestal chytať.

Tento semester vznikli záznamy k prednáškam z TEM, bolo by dosť fajn, keby vznikli aj k MF, vzniknú? :)

Najlepší predmet, ktorý som doteraz mal.

Matematická fyzika je jednoznačne jedna z najlepších prednášok, aké som doteraz zažil.

Učivo bolo naozaj veľmi zaujímavé a dosť sa mi páčilo. Veľmi často som bol stratený ale nakoniec som všetko pochopil a bolo to nádherné. Teším sa na MF2 :D Spôsob cvičení je veľmi dobrý a učí k sebadisciplíne. Trvalo mi však veľmi dlho príjsť na spôsob ako sa poriadne učiť z knihy pána docenta.

Predmet ma bavil a to napriek tomu, že je to v podstate matematika a k tej nemám až tak blízko. Páčila sa mi forma cvičení a dostatok príkladov na počítanie, čo pomohlo pri príprave na písomky.

Občas mi chýbali riadne definície pojmov. Navyše z môjho pohľadu nie je práve šťastné používať rovnaké značenie pre viacero (podobných) objektov a tiež rovnaké pre množinu prvkov a jednotlivé prvky. Vie to byť potom dosť mätúce. Navyše, viackrát mi (spočiatku) nebolo jasné prepojenie teórie s aplikáciami v cvičeniach (našťastie som mala aj iný predmet, ktorý mi s tým pomohol).


Predchádzajúce hodnotenie

Pozrite si hodnotenie pre obdobie Zima 2021/2022.