1-FYZ-677/15 Matematická fyzika
Tento predmet malo zapísaných 15 študentov FMFI. K predmetu sa vyjadrilo 9 študentov (60% z 15).
Celkové hodnotenie kvality predmetu.
Priemerná hodnota: 4.56 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
1 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 1 |
2 z 5 hviezdičiek | 1 | 11% | 2 |
3 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 3 |
4 z 5 hviezdičiek | 1 | 11% | 4 |
5 z 5 hviezdičiek | 7 | 78% | 5 |
- Počet hlasov: 9
- Priemer: 4.56
- Medián: 5.00
- Smerodajná odchýlka: 1.01
Ako náročná bola podľa Teba preberaná látka?
Priemerná hodnota: -0.11 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
Nepochopiteľná. | 0 | 0% | 2 |
Nadsadená. | 0 | 0% | 1 |
Akurát. | 8 | 89% | 0 |
Nenáročná. | 1 | 11% | -1 |
Triviálna. | 0 | 0% | -2 |
- Počet hlasov: 9
- Priemer: -0.11
- Medián: 0.00
- Smerodajná odchýlka: 0.33
Bol obsah predmetu pre Teba zaujímavý?
Priemerná hodnota: 4.56 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
1 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 1 |
2 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 2 |
3 z 5 hviezdičiek | 2 | 22% | 3 |
4 z 5 hviezdičiek | 0 | 0% | 4 |
5 z 5 hviezdičiek | 7 | 78% | 5 |
- Počet hlasov: 9
- Priemer: 4.56
- Medián: 5.00
- Smerodajná odchýlka: 0.88
Aké bolo množstvo práce vzhľadom na počet kreditov?
Zhodnoť množstvo domácich úloh, projektov, priebežné písomky, množstvo nového učiva a pod.
Priemerná hodnota: 0.11 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
Totálny zabijak. | 0 | 0% | 2 |
Pomerne veľké. | 1 | 11% | 1 |
Akurát. | 8 | 89% | 0 |
Pomerne malé. | 0 | 0% | -1 |
Aká práca? | 0 | 0% | -2 |
- Počet hlasov: 9
- Priemer: 0.11
- Medián: 0.00
- Smerodajná odchýlka: 0.33
Koľko hodín práce si v priemere týždenne venoval tomuto predmetu?
Započítaj čas strávený na prednáškach, cvičeniach, domácich úlohách a prípravu na písomky a skúšky.
Priemerná hodnota: 6.5 (dokopy 8 hlasov) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
Hodinu a menej. | 0 | 0% | 1 |
Dve hodiny. | 1 | 12% | 2 |
Štyri hodiny. | 1 | 12% | 4 |
Šesť hodín. | 5 | 62% | 6 |
Osem hodín. | 0 | 0% | 8 |
Nežijem ničím iným. | 1 | 12% | 16 |
- Počet hlasov: 8
- Priemer: 6.50
- Medián: 6.00
- Smerodajná odchýlka: 4.11
Boli jasne stanovené požiadavky a spôsob hodnotenia predmetu?
Priemerná hodnota: 1.44 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
Určite áno. | 7 | 78% | 2 |
Skôr áno. | 1 | 11% | 1 |
Skôr nie. | 0 | 0% | -1 |
Určite nie. | 1 | 11% | -2 |
- Počet hlasov: 9
- Priemer: 1.44
- Medián: 2.00
- Smerodajná odchýlka: 1.33
Zhruba akú časť kontaktnej výučby (prednášky, on-line prednášky, cvičenia a pod.) si absolvoval/a?
Priemerná hodnota: 97.22 (dokopy 9 hlasov) Viac detailov
Možnosť | hlasov | podiel | V |
---|---|---|---|
90-100% | 8 | 89% | 100 |
60-90% | 1 | 11% | 75 |
30-60% | 0 | 0% | 45 |
10-30% | 0 | 0% | 20 |
Menej ako 10%. | 0 | 0% | 0 |
- Počet hlasov: 9
- Priemer: 97.22
- Medián: 100.00
- Smerodajná odchýlka: 8.33
Pokiaľ bol predmet čiastočne vyučovaný dištančne, ako bola dištančná výučba zvládnutá?
Ak bol predmet dištančnou formou (prípande čiastočne), ako hodnotíš formu a priebeh dištančnej výučby, prístup učiteľov a cvičiacich, a pod.
Nebol
Sem napíš slovné vyjadrenie k tomuto predmetu.
Zdôvodni, prípadne doplň svoje hodnotenie vyššie - či už pozitívne, alebo negatívne.
Občas by sa tomuto predmetu zišlo viac rigoróznosti namiesto zahmlievania. Inak ale veľmi pekný predmet.
Preberané učivo nie je jednoduché a treba si nad neho sadnúť, ale lepšie vysvetlené ho málo kde nájdete, takže koho to zaujíma určite odporúčam.
Veľmi zaujímavý
predmet. Po absolvovaní Algebry 1 a 2 som mala k algebre veľmi
rezervovaný postoj. Po absolvovaní tohto predmetu sa môj postoj úplne
zmenil.
Bála som sa, že bude problém, ak neovládam niektoré veci z algebry.
(Algebru 1 a 2 sme absolvovali online a nestálo to za nič = z algebry
som mala naozaj len hmlisté vedomosti.) Nie je to taký problém, potrebné
sú naozaj len základné vedomosti = zhruba to, čo si každý, kto aspoň
absolvoval tie prednášky musel zapamätať.
Každý týždeň sú zadané príklady na cvičenie, (ktoré nie je
nevyhnutné si prepočítač). Ale úplne každému odporúčam si ich
prepočítavať vždy a všetky. Vďaka tomu je človek nielen v obraze, čo sa
preberá, ale aj rozumie tomu, čo sa preberá. Ak niečomu v priebehu
prednášok človek nerozumie, je veľmi nemúdre to nechať tak. Osvedčilo sa
mi, že najväčší osoh má človek z prednášky, ak príde pripravený =
rozumie tomu, čo bolo doteraz.
Tento predmet ma naozaj naučil systematicky pracovať a vybudovať si v tom istú sebadisciplínu.
Jednoznačne odporúčam
zapísať. Podľa mňa je to jeden z najdôležitejších a najzaujímavejších
predmetov na tomto odbore popri TEM,TEMPU a Kvantovej teórii.
Zíde sa asi každému (hlavne budúcim teoretickým fyzikom), pretože je
to jediný predmet na FYZ, kde sa preberajú tenzory, Lieove
grupy/algebry a základy diferenciálnej geometrie.
Tiež je treba počítať s tým, že tento predmet je dosť abstraktný
(podobne ako lineárna algebra), ale zároveň značne jednoduchšie a
zmysluplnejšie prednášaní (na rozdiel od lineárnej algebry a
matematickej analýzy), t.j. nedochádza tu k "matematickému znásilneniu"
poslucháčov zbytočnosťami a príliš veľkou rigoróznosťou. Popravde som
veľmi veľa vecí z lin. algebry pochopil až na tomto predmete :).
Tiež je si treba uvedomiť, že na úspešne absolvovanie/získanie
vedomosti je potrebné investovať do toho celkom veľa času, pretože iba
tak sa dá tým veciam naozaj porozumieť a aj si z toho niečo odniesť
(reálne si vie študent z toho odniesť značne viac, ako z ostatných
matematických predmetov na FYZ, čim to asi bude?:).
Cvičenia k predmetu boli super a dosť sa mi páči ich systém. Každý
týždeň 5 ľudí odprezentuje 5 príkladov, čo je dosť fajn, lebo to
zlepšuje prezentačné schopnosti a je to aj zábavne. Ešte viac motivujúce
by bolo, keby sa aj robenie príkladov na cvičenia nejakým spôsobom
podieľa na výslednom hodnotení, lebo to pozostáva iba z 2 písomiek.
Písomky k predmetu sú technicky ľahké a overuje sa na nich
porozumenie preberanej látke (týmto by sa mohli inšpirovať ostatní
prednášajúci a uvedomiť si, že overenie si toho, či študenti rozumejú
preberanej látke sa dá aj na technicky jednoduchých príkladoch a nie na
nechutnostiach typu Demidovič).
Prednášky boli dosť kvalitné a plné humoru, ale veľmi rýchle.
Mne osobne vyhovuje značne pomalší štýl, lebo pri veľmi veľkej
rýchlosti prednášajúceho, ktorá sa blížila k c (viac by mi vyhovovala
c/2), nie je jednoduché takto rýchlo spracovávať prednášaný materiál
počas prednášky a často sa mi stalo, že som sa prestal chytať.
Tento semester vznikli záznamy k prednáškam z TEM, bolo by dosť fajn, keby vznikli aj k MF, vzniknú? :)
Najlepší predmet, ktorý som doteraz mal.
Matematická fyzika je jednoznačne jedna z najlepších prednášok, aké som doteraz zažil.
Učivo bolo naozaj veľmi zaujímavé a dosť sa mi páčilo. Veľmi často som bol stratený ale nakoniec som všetko pochopil a bolo to nádherné. Teším sa na MF2 :D Spôsob cvičení je veľmi dobrý a učí k sebadisciplíne. Trvalo mi však veľmi dlho príjsť na spôsob ako sa poriadne učiť z knihy pána docenta.
Predmet ma bavil a to napriek tomu, že je to v podstate matematika a k tej nemám až tak blízko. Páčila sa mi forma cvičení a dostatok príkladov na počítanie, čo pomohlo pri príprave na písomky.
Občas mi chýbali riadne definície pojmov. Navyše z môjho pohľadu nie je práve šťastné používať rovnaké značenie pre viacero (podobných) objektov a tiež rovnaké pre množinu prvkov a jednotlivé prvky. Vie to byť potom dosť mätúce. Navyše, viackrát mi (spočiatku) nebolo jasné prepojenie teórie s aplikáciami v cvičeniach (našťastie som mala aj iný predmet, ktorý mi s tým pomohol).
Predchádzajúce hodnotenie
Pozrite si hodnotenie pre obdobie Zima 2021/2022.
Vyjadrenia učiteľov k výsledkom: