Bakalárska práca

Autor Natália Macková

Kontakt

mackova.natal@gmail.com
mackova140@uniba.sk
Názov témy Hra v rozšírenej realite- SlovenskAR
Vedúci RNDr. Zuzana Berger Haladová, PhD.

~ Anotácia ~

V hre pôjde o AR zobrazovanie 3D modelov historických pamiatok Slovenska, s využitím kamery, veľkej obrazovky/ projektora a mapy Slovenska umiestnenej na zemi. Práca bude kombinovať metódy počítačového videnia (pre detekciu pohybu človeka po mape) a prácu s herným enginom pre zobrazovanie 3D obsahu.

1. Naštudovanie problematiky Augmentovaných zrkadiel, zoznámenie sa so staršou verziou hry (2013)

2. Špecifikácia (výber metód, enginov, modelov, komponentov)

3. Implementácia hry

~ Denník ~

  • 1. týždeň 14.02. - 20.02.2022
    - zapracovanie požiadaviek + úprava 1. kapitoly teoretickej časti (Úvod do problematiky)
    - návrh UI

  • 2. týždeň 21.02. - 27.02.2022
    - refaktorizácia kódu pre Huoghovu transformáciu
    - testovanie kamery a dataprojektora v školskom laboratóriu
    - výpočet veľkosti mapy

  • 3. týždeň 28.02. - 06.03.2022
    - návrh slepej mapy Slovenska
    - informácie o cenovej ponuke pre veľkotlač mapy

  • 4. týždeň 07.03.2021 - 13.03.2022
    - porovnanie detekcie človeka a puku (Návrh imolementácie)
    - spracovenie metódy: Frame differencing (Úvod do problematiky)

  • 5. týždeň 14.03. - 20.03.2022
    - prezentácia o postupe bakalárskej práce
    - porovnanie HT a HT pre kružnice (Úvod do problematiky)

  • 6. týždeň -> 21.03. - 27.03.2022
    - výpočet a testovanie veľkosti kružníc
    - testovanie presnosti HT na obrázku prototypu mapy
    - hladanie optimálnej polohy kamery pre detekciu

  • 7. týždeň -> 28.03. - 03.04.2022
    - spracovanie testovania HT (Implementácia)
    - programovanie vyhodnocovania polohy mapy z real time videa
    - prepojenie priameho vstupu z kamery s implementovaným kódom

  • 8. týždeň -> 04.04. - 10.04.2022
    - spracovanie testovania HT (Implementácia)
    - programovanie vyhodnocovania polohy mapy z real time videa
    - prepojenie priameho vstupu z kamery s implementovaným kódom

  • 9. týždeň -> 04.04. - 10.04.2022
    - testovanie HT na veľkoformátovej mape
    - riešenie problému detekcie pod uhlom iným ako 90 stupňov

  • 10. týždeň -> 11.04. - 17.04.2022
    - dokončenie prvej kapitoly: Teória
    - naštudovanie + testovanie Homografie
    - dokončenie častí o homografii v kapitoláchNávrh a Implementácia

  • 11. týždeň -> 18.04. - 24.04.2022
    - existujúce riešenia problému vyhodnocovania odpovede
    - návrhy umiestnenia scény a kamery
    - zaracovanie do teoretickej časti (Návrh implementácie)

  • 12. týždeň -> 25.04. - 01.05.2022
    - prezentácia prototypu
    - nastavenie a testoavnie HSV farebného modelu pre detekciu červenej farby
    - následná implementácia v Unity

  • 13. týždeň -> 02.05. - 08.05.2022
    - dokumetácia testovania hľadania farby v obraze
    - zapracovanie pripomienok k teoretickej časti
    - implementácia homografie

  • 14. týždeň -> 09.05. - 15.05.2022
    - dokončenie teretickej časti (Implementácia)
    - úprava kódu
    - testovanie vyhodnocovania odpovede za rôznych podmienok

Časový plán
  • 15.10.2021 - Výber témy bakalárskej práce

  • 1.11.2021 - Webová stránka

  • 9.11.2021 - Návrh časového plánu

  • 30.11.2021 - Zbieranie zdrojov

  • November
    - Prepojenie Unity s openCV
    - Detekcia čiernych bodov pomocou kamery

  • December
    - Implementácia registrácie virtuálneho a reálneho modelu mapy pomocou homografie
    - Vyskúšanie staršej verzie hry
    - Prvá kapitola bakalárskej práce

  • Január
    - Detekcia a trackovanie pohybu človeka po mape
    - Zobrazenie 3D objektov

  • Február
    - Demo implementácia
    - Odlaďovanie interakcie s používateľom

  • Marec
    - Písanie teoretickej časti
    - Testovanie

  • Apríl
    - Finálna verzia
    - Validácia + User study

  • Máj
    - Odovzdanie

Súbory na stiahnutie Prvá verzia Bakalárskej práce
Zdrojový kód
Obrázky detekcie hrán