Trénovanie autonómneho vozidla v hre Trackmania

Timotej Melkovič

Názov: Trénovanie autonómneho vozidla v hre Trackmania pomocou strojového učenia

        Training an autonomous vehicle in game Trackmania using machine learning

Školiteľ: Mgr. Iveta Bečková

Anotácia: Metódy strojového učenia sa v súčasnosti úspešne využívajú pri riešení širokej škály problémov, vrátane ovládania autonómnych vozidiel. Zároveň je štandardom pri problémoch tohoto typu, hľadať riešenie najprv vo virtuálnom prostredí, čím sa predchádza problémom s opotrebovaním materiálu, či poškodením fyzického agenta v skorších fázach učenia. Jedným z virtuálnych prostredí, ktoré simulujú jednoduchý pohyb vozidla po vozovke, je aj hra Trackmania. Jej najväčšou výhodou je možnosť spojenia s OpenPlanet pomocou API, čo umožňuje získavať priamo z hry v reálnom čase rozličné informácie o vozidle. Vďaka tomu má používateľ viacero možností, ako definovať vstup pre samotného agenta

Cieľ: Cieľom tejto práce je oboznámiť sa s virtuálnym prostredím Trackmania a preskúmať rôzne spôsoby reprezentácie aktuálneho stavu sveta. Ďalším cieľom je navrhnúť, implementovať a porovnať viacero agentov pre riadenie autonómneho vozidla, s použitím rôznych metód strojového učenia

Kľúčové slová: strojové učenie, Trackmania, autonómne vozidlo, OpenPlanet, API


Trackmania:


Konštrukcia mapy:


Ročníkový projekt:


Lokálne informácie:


Globálne informácie informácie:


Raycasting:

Plán práce:

  1. Zoznamovanie sa s prostredím Trackmania a OpenPlanet
  2. Preskúmanie rôznych spôsobov reprezentácie stavu sveta
  3. Extrahovanie live dát z hry
  4. Extrahovanie geometrie
  5. Získanie lokálnych + globálnych informácií
  6. Návrh a implementácia agentov pre riadenie autonómneho vozidla
  7. Experimenty a vyhodnotenie
  8. Spracovanie výsledkov
  9. Napísanie bakalárskej práce

Denník

19.2.2024 - 25.2.2024

26.2.2024 - 3.3.2024

4.3.2024 - 10.3.2024

11.3.2024 - 17.3.2024

18.3.2024 - 24.3.2024

25.3.2024 - 31.3.2024

1.4.2024 - 7.4.2024

davinci.fmph.uniba.sk