Názov: Trénovanie autonómneho vozidla v hre Trackmania pomocou strojového učenia
Training an autonomous vehicle in game Trackmania using machine learning
Školiteľ: Mgr. Iveta Bečková
Anotácia: Metódy strojového učenia sa v súčasnosti úspešne využívajú pri riešení širokej škály problémov, vrátane ovládania autonómnych vozidiel. Zároveň je štandardom pri problémoch tohoto typu, hľadať riešenie najprv vo virtuálnom prostredí, čím sa predchádza problémom s opotrebovaním materiálu, či poškodením fyzického agenta v skorších fázach učenia. Jedným z virtuálnych prostredí, ktoré simulujú jednoduchý pohyb vozidla po vozovke, je aj hra Trackmania. Jej najväčšou výhodou je možnosť spojenia s OpenPlanet pomocou API, čo umožňuje získavať priamo z hry v reálnom čase rozličné informácie o vozidle. Vďaka tomu má používateľ viacero možností, ako definovať vstup pre samotného agenta
Cieľ: Cieľom tejto práce je oboznámiť sa s virtuálnym prostredím Trackmania a preskúmať rôzne spôsoby reprezentácie aktuálneho stavu sveta. Ďalším cieľom je navrhnúť, implementovať a porovnať viacero agentov pre riadenie autonómneho vozidla, s použitím rôznych metód strojového učenia
Kľúčové slová: strojové učenie, Trackmania, autonómne vozidlo, OpenPlanet, API
Trackmania:
Plán práce:
19.2.2024 - 25.2.2024
26.2.2024 - 3.3.2024
4.3.2024 - 10.3.2024
11.3.2024 - 17.3.2024
18.3.2024 - 24.3.2024
25.3.2024 - 31.3.2024
1.4.2024 - 7.4.2024