Generovanie používateľského rozhrania z grafových dát

User interface generation from graph-based data


Kontakty

Študent
Silvia Bieliková, bielikova99@uniba.sk
Školiteľ
doc. RNDr. Martin Homola, PhD., homola@fmph.uniba.sk
Konzultant
Mgr. Ján Kľuka, PhD., kluka@fmph.uniba.sk

Zadanie

Anotácia

[SK] Virtuálne výučbové prostredie course.matfyz.sk využíva plne sémantickú reprezentáciu dát uložených v grafovej databáze. Tieto údaje obsahujú bohaté informácie o kurzoch, kurzových udalostiach, úlohách, materiáloch, vzdelávacích cieľoch a témach (súborne „kontext štúdia“).

[EN] The virtual relearning environment courses.matfyz.sk uses a fully semantic representation of data stored in a graph database. This data features rich information about course events, tasks, materials and other learning objects, learning goals and topics (altogether dubbed “learning context”).

Cieľ
[SK]
  • Analyzovať požidavky používateľov na vizualizáciu a interakciu s objektami kontextu štúdia
  • Navrhnúť a implementovať vhodné používateľské rozhranie pre tieto úlohy, ktoré bude automaticky generované na základe sémantického modelu dát
[EN]
  • Analyse the different visualisation and interaction needs of users with the learning context
  • Propose and implement a suitable user interface for these tasks automatically generated from the semantic model of the data

Literatúra

  1. Homola, M., Kubincová, Z., Urbánek, R., Kľuka, J., 2023. Tracking the Adaptive Learning Process with Topics Ontology. In: ISWC 2023, Sydney, Australia. Springer
  2. Antoniou, G. and Van Harmelen, F., 2004. A semantic web primer. MIT press
  3. Guarino, N., Oberle, D. and Staab, S., 2009. What is an ontology?. Handbook on ontologies, pp.1-17.