Princípy pohlcujúcej virtuálnej reality


Základné informácie

Meno študenta: Tomáš Búcsi
Názov práce: Princípy pohlcujúcej virtuálnej reality
Meno školiteľa: prof. Ing. Igor Farkaš, Dr.
Kontakt: bucsi2@uniba.sk

Anotácia

Virtuálna realita (VR) ako moderná počítačová technológia poskytuje svojim používateľom množstvo užitočných výhod v rôznych oblastiach života. Aby bola VR ešte efektívnejšia, musí byť pokročilá a ponúkať vysokú úroveň pohltenia, aby používatelia takmer neboli schopní rozlišovať medzi fyzickou a virtuálnou realitou.

Cieľ

1. Na základe dostupnej literatúry preskúmajte princípy pohlcujúcej VR.
2. Pomocou simulovaného humanoidného robota NICO, importovaného do virtuálneho prostredia Unity, manipulujte s niekoľkými vybranými vlastnosťami robota v rôznych modalitách, aby sa simulovaný NICO viac podobal na svoj fyzický náprotivok.
3. Otestujte výsledok na malej vzorke účastníkov, ktorí budú ponorení do VR s NICOm, a zhrňte svoje zistenia.

Aktuálne zdroje


Už napísaný text [Link]


Denník

1. týždeň semestra

Modelovanie predného krytu robota Nico, verzia 12
Nico_front

2. týždeň semestra

Dokončenie modela predného krytu robota Nico.
Skúmanie vlastnosti "cloth" a "collision" v blenderi a možnosti prenosu týchto vlastností do Unity
Zoznamovanie sa z Unitu a primárne zo zvukovými efektami.

3. týždeň semestra

Prieskum spôsobov vloženia zvukových efektov.
Zoznamovanie a učenie sa editácie zvuku.
Prvé testovanie v Unity.

4. týždeň semestra

Konzultácia s konzultantkou ohľadom rozšírení témy
Študovanie projektu robota Nico v Unity
Pridanie skriptu pre spustenie audia pri pohybe robota.

19.3. - 25.3.

Písane skriptu na pohyb hlavy na simuláciu pozerania sa na objekt.
Nahrávanie zvuku pohybu robota.
Konzultácia ohľadom ML pre pohyb ruky.

26.3. - 1.4.

Dokončenie a debugovanie skriptu pre simuláciu pohybu hlavy.
Študovanie použitia knižnice Ml-agents
Sťahovanie potrebných knižníc na použitie knižnice Ml-agents.

2.4. - 8.4.

Sťahovanie knižnice Ml-agents, ktoré nebolo úspešné.
Konzultácia s konzultantkou, vďaka ktorému bolo úspešná inštalácia.

9.4. - 15.4.

Vyriešenie problematiky s kolíziou v kóde, kvôli ktorému sa robot Nico nepohyboval
Opravenie kolízie prstov robota Nico
Písanie skriptov na zvukové efekty robota, a úprava kódu agenta. Vypnutie hitboxov stredných článkov prstov pre problémy s kolíziou
Nico_arm

16.4. - 22.4.

Prepísanie skriptu agenta v unity.
Hľadanie zdrojov.
Písanie prehladovej časti práce.

23.4 - 29.4.

Hľadanie zdrojov.
Písanie prehľadovej časti bakalárskej práci.
Začanie trénovanie ruky Nica.