Bakalárska práca

Editovanie vrstiev tried a objektov v modeloch xUML

Autor: Dávid Laurovič
Školiteľ: doc. Ing. Ivan Polášek, PhD.

Anotácia

Anotácia

Pre pochopenie rozsiahlych softvérových systémov je užitočné poznať nielen ich štruktúru ale aj dynamickú povahu, scenáre funkcionalít a prípadov použitia, ako aj interakcie medzi prvkami softvérovej architektúry. Analyzujte vybraté metódy modelovania v softvérovom inžinierstve (napríklad Executable UML a Object Action Language), interaktívnu grafiky v Unity a náš prototyp animácie modelu v xUML z roku 2021/2022. Platforma Unity umožňuje prácu v 2D a 3D priestore ale aj migrovať do virtuálnej (VR) alebo rozšírenej reality (AR).

Ciele

Ciele

Cieľom práce je obohatiť existujúci prototyp modelovania softvérovej architektúry a jej funkcionality. Navrhnite metódu jednoduchého editovania prepojených vrstiev tried a objektov v našom novom prototype fúzie štruktúry a dynamiky xUML modelu. Bakalárska práca bude súčasťou rozbiehaného výskumu podpory kolaboratívneho modelovania a vizualizácie vo VR/AR priestore.

Časový plán

Časový plán

Október 2022

- Výber témy
- Inštalácia potrebných vývojárskych prostredí
- Zoznámenie sa s aplikáciou AnimArch

November 2022

- Spojazdnenie pridávania metód a atribútov
- Spojazdnenie upravovania mien tried
- Spojazdnenie pridávania relácií
- Pridávanie argumentov do metód
- Spojazdnenie ukladania do formáte XMI

December 2022

- Spojazdnenie ukladania a načítavania vo formáte JSON
- Úprava UI na pridanie funkcionality editovania diagramov

Január 2023

- Rozšírenie typov v atribútoch, metódach o vytvorené triedy
- Spojazdnenie editovania existujúcich metód a atribútov
- Vytvorenie návrhu na refaktorizáciu editácie a schválenie návrhu výskumnou skupinou
- Začiatok práce na celkovej refaktorizácií vytvárania a editovania diagramov

Týždeň 13.2. - 19.2.2023

- Dokončenie refaktorizácie
- Pridanie vlastných typov a zoznamov do atribútov, metód a vzťahov
- Spojazdnenie odstraňovania tried, atribútov, metód a relácií

Týždeň 20.2. - 26.2.2023

- Úprava správania vyskakovacích okien na modálne okná
- Dokončenie odstraňovania tried a vzťahov v OAL
- Zapracovanie hlbokého editovania pri zmene názvu tried
- Refaktorizácia panela s nástrojmi

Týždeň 27.2. - 5.3.2023

- Pridanie chybových hlášok pre používateľa
- Pridanie potvrdzovacích okien pri odstraňovaní elementov
- Opravenie vykresľovania hrán za triedami a animácií na nesprávnom mieste

Týždeň 6.3. - 12.3.2023

- Rozšírenie chybových hlášok
- Pridanie tlačítka na resetovanie 3d pohľadu do pôvodnej polohy
- Pridanie viacerých QOC zmien na prácu s diagramom

Týždeň 13.3. - 19.3.2023

- Začiatok písania bakalárskej práce
- Začiatok písania teoretických východísk

Týždeň 20.3. - 26.3.2023

- Spísanie abstraktu a úvodu
- Pokračovanie v písaní teoretických východísk

Týždeň 27.3. - 2.4.2023

- Opísanie pôvodného stavu aplikácie AnimArch
- Dokončenie a revízia úvodu do problematiky
- Začiatok písania kapitoly návrh

Týždeň 3.4. - 9.4.2023

- Popísanie rozšírenia používateľského rozhrania
- Popísanie refaktorizácie

Týždeň 10.4. - 16.4.2023

- Opísanie plytkého a hlbokého editovania
- Porovnanie formátov súborov pre ukladanie diagramu
- Dokončenie a revízia kapitoly Návrh

Týždeň 17.4. - 23.4.2023

- Začiatok písania kapitoly implementácia
- Popísanie štruktúry modálnych okien
- Oprava nájdených chýb a refaktorizácia pridávania relácií

Týždeň 24.4. - 30.4.2023

- Popísanie parsovania diagramov
- Popísanie procesu pridávania relácií

Týždeň 1.5. - 7.5.2023

- Popísanie hlbokého editovania názvov tried
- Dopísanie zhodnotenia úspechov a budúcej práce na projekte

Týždeň 8.5. - 14.5.2023

- Celková revízia práce aj programu

Súbory

Súbory

Kontakt

Kontakt

E-Mail autora

laurovic4@uniba.sk

E-Mail školitela

ivan.polasek@fmph.uniba.sk