Editovanie vrstiev tried a objektov v modeloch xUML
Autor: Dávid LaurovičŠkoliteľ: doc. Ing. Ivan Polášek, PhD.
Pre pochopenie rozsiahlych softvérových systémov je užitočné poznať nielen ich štruktúru ale aj dynamickú povahu, scenáre funkcionalít a prípadov použitia, ako aj interakcie medzi prvkami softvérovej architektúry. Analyzujte vybraté metódy modelovania v softvérovom inžinierstve (napríklad Executable UML a Object Action Language), interaktívnu grafiky v Unity a náš prototyp animácie modelu v xUML z roku 2021/2022. Platforma Unity umožňuje prácu v 2D a 3D priestore ale aj migrovať do virtuálnej (VR) alebo rozšírenej reality (AR).
Cieľom práce je obohatiť existujúci prototyp modelovania softvérovej architektúry a jej funkcionality. Navrhnite metódu jednoduchého editovania prepojených vrstiev tried a objektov v našom novom prototype fúzie štruktúry a dynamiky xUML modelu. Bakalárska práca bude súčasťou rozbiehaného výskumu podpory kolaboratívneho modelovania a vizualizácie vo VR/AR priestore.
- Výber témy
- Inštalácia potrebných vývojárskych prostredí
- Zoznámenie sa s aplikáciou AnimArch
- Spojazdnenie pridávania metód a atribútov
- Spojazdnenie upravovania mien tried
- Spojazdnenie pridávania relácií
- Pridávanie argumentov do metód
- Spojazdnenie ukladania do formáte XMI
- Spojazdnenie ukladania a načítavania vo formáte JSON
- Úprava UI na pridanie funkcionality editovania diagramov
- Rozšírenie typov v atribútoch, metódach o vytvorené triedy
- Spojazdnenie editovania existujúcich metód a atribútov
- Vytvorenie návrhu na refaktorizáciu editácie a schválenie návrhu výskumnou skupinou
- Začiatok práce na celkovej refaktorizácií vytvárania a editovania diagramov
- Dokončenie refaktorizácie
- Pridanie vlastných typov a zoznamov do atribútov, metód a vzťahov
- Spojazdnenie odstraňovania tried, atribútov, metód a relácií
- Úprava správania vyskakovacích okien na modálne okná
- Dokončenie odstraňovania tried a vzťahov v OAL
- Zapracovanie hlbokého editovania pri zmene názvu tried
- Refaktorizácia panela s nástrojmi
- Pridanie chybových hlášok pre používateľa
- Pridanie potvrdzovacích okien pri odstraňovaní elementov
- Opravenie vykresľovania hrán za triedami a animácií na nesprávnom mieste
- Rozšírenie chybových hlášok
- Pridanie tlačítka na resetovanie 3d pohľadu do pôvodnej polohy
- Pridanie viacerých QOC zmien na prácu s diagramom
- Začiatok písania bakalárskej práce
- Začiatok písania teoretických východísk
- Spísanie abstraktu a úvodu
- Pokračovanie v písaní teoretických východísk
- Opísanie pôvodného stavu aplikácie AnimArch
- Dokončenie a revízia úvodu do problematiky
- Začiatok písania kapitoly návrh
- Popísanie rozšírenia používateľského rozhrania
- Popísanie refaktorizácie
- Opísanie plytkého a hlbokého editovania
- Porovnanie formátov súborov pre ukladanie diagramu
- Dokončenie a revízia kapitoly Návrh
- Začiatok písania kapitoly implementácia
- Popísanie štruktúry modálnych okien
- Oprava nájdených chýb a refaktorizácia pridávania relácií
- Popísanie parsovania diagramov
- Popísanie procesu pridávania relácií
- Popísanie hlbokého editovania názvov tried
- Dopísanie zhodnotenia úspechov a budúcej práce na projekte
- Celková revízia práce aj programu