Inšpiráciu na projekt som našiel vo svojej dlhoročnej záľube - Formula 1. V mojej zjednodušenej verzii tohto krásneho športu si hráč vytvorí svoj vlastný tím a pustí sa s ním do súťaženia kolesa na koleso. Jednotlivý jazdci majú až 4 rôzne atribúty, ktoré ovplyvňujú ich výkon. Samotné auto v tomto smere zohráva tiež dôležitú úlohu, veď atribútov, ktoré ovplyvňujú jazdu, má dovedna až 6.
Model jazdca, auta a trate, ako aj algoritmus na výpočet jazdcovho času na kolo je môj. Vznikol analýzov pretekov F1. Cieľom programu/hry je hráča zabaviť a ponúknuť mu zjednodušený náhľad na pozíciu športového manažéra tímu F1.
Projekt si môžete stiahnuť TU - RP_Formula Simulator_Marek Jaros.zip
Keďže sa jedná o "klikačku", hráč hry vo väčšine len kliká na tlačidlá. Aj tak som si ale pripravil návod na to, ako hru hrať.
1. Hra po otvorení ponúka 2 možnosti - po kliknutí na tlačidlo "Nová hra" spustíte editor, v ktorom si vytvoríte svojho vlastného manažéra, s ktorým sa vydáte na neľahkú úlohu viesť svoj vlastný tím. Po kliknutí na tlačidlo "Načítaj hru" môžete pokračovať v hraní vašej rozohratej hry. V základe hra ponúka 1 ukážkový save a 4 prázdne save-y.
2. V základnom okne správy tímu vidíme najdôležitejšie informácie - našich jazdcov, naše auto a TOP 10 šampionátu jednotlivcov.
3. Vľavo hore máme tlačidlo, ktorým sa dostaneme na jeden z tréningov, do kvalifikácie alebo do samotného preteku. Pretekársky víkend sa skladá z troch tréningov, kvalifikácie a samotného závodu. Počas tréningov si AI jazdci nazbierajú všetky potrebné informácie, ktoré neskôr potrebujú k simulácii, počas ktorej vypočítajú svoju najlepšiu stratégiu. Počas tréningu a závodu hráč vidí stav auto, čiže koľko paliva je v aute a v akom stave sú pneumatiky. Preto má k dispozícii tzv. Pitstop. Počas neho môže dotankovať a prezuť pneumatiky. Môže, ale aj nemusí. Avšak, prejazd boxovou uličkou bez zastávky by bola zbytočná strata času!
4. V základnom okne správy tímu má hráč k dispozícii ešte ďalšie tlačidlá. "Štatistiky" slúžia na zobrazenie pribehu sezóny. Jazdci sú tu zoradení podľa aktuálneho poradia v bodovaní jednotlivcov a za ich menom je zobrazený ich priebeh sezóny. Hráč si tak vie pozrieť, na ktorých priečkach daný jazdec skončil ktorý závod. Po kliknutí na "Šampionáty" hráč vidí aktuálny stav v daných šampionátoch - u jednotlivcov, aj u tímov.
Ako už bolo zmienené vyššie, AI hráči si počas troch tréningov zistia všetky potrebné informácie, ktoré potrebujú k simulácii. Takto zistia spotrebu paliva na kolo, ale aj to, ako veľmi sa im ktorá zmes pneumatík ničí (v hre sú až 3 zmesy). Na základe toho sa pre každého pretekára vypočíta jeho optimálna stratégia.
Za pomoci backtrackingu sa prehľadajú všetky možné stratégie v závode a pretekár si do závodu vyberie preňho tú najvýhodnejšiu. Čiže tú, ktorá mu dá najkratší čas. V podstate tak AI jazdec na základe získaných hodnôt hľadá "najkratšiu cestu" zo štartu do cieľa.